Velkommen.

Velkommen til min blogg. Her vil det handle om det som står mitt hjerte nærmest.
Skapende virksomhet i forskjellige materialer, thirdhand, gjenbruk, interiør, reiser og familie.

I follow my
heart.....

onsdag 21. april 2010

JA JEG HEKLER SOPP.

    Konversasjon fra helgen:
"Unnskyld meg, men hva er det egentlig du driver med?"   "jeg hekler sopp".   "ÆÆh??????" 

 Deilig at det finnes mennesker som deler min interesse for det mange anser som unyttige sysler. Ja, i og for seg kan jeg ut fra deres sted forstå at det ser underlig ut at noen gidder å hekle sopp, men de ser jo ikke gleden inni meg. Gleden over at soppene blir som jeg hadde tenkt, gleden over å planlegge neste sopp, gleden over at denne soppeoppskriften er kommet meg ihende fordi bloggere over hele verden (denne gangen Danmark,( TUSINDFRYD bloggen) deler villig erfaringer og ideer.

Tenk hvor heldige vi som har denne pasjonen for garn, stoffer og farger og som har evnen til å glede oss over egen og andres skaperkraft er.

Dette er en av hovedmålene mine i lærergjerningen: Tenne gnisten hos barna! La dem få kjenne gleden over å skape noe nå, og at de kanskje fortsetter å skape på en eller annen måte senere i livet.
FINMOTORIKK er viktig i mange yrker. Også de som tradisjonelt sett ikke sees på som "kreative".
Jeg vet at mange Tannlegestudenter får problemer når de kommer til den praktiske delen av studiet. Man må være netthendt når man skal jobbe inne i munnen til folk, og det skal bli pent .
Det samme problemet oppstår også når medisinerstudenter skal "skjære og sy".
Da får fingre som nesten bare har behandlet et tastatur problemer.
Kunst og håndtverkfaget er viktig, POLITIKERE, hører dere!!!



dessuten laver jeg små nyttige prinsessekroner.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar