Velkommen.

Velkommen til min blogg. Her vil det handle om det som står mitt hjerte nærmest.
Skapende virksomhet i forskjellige materialer, thirdhand, gjenbruk, interiør, reiser og familie.

I follow my
heart.....

fredag 9. desember 2011

Kronen, et symbol

Fra Wikipedia: Krone er en særlig utsmykket form for hodebekledning. Kroner forbindes mest med kongelige og adelige personer, da som symbol på makt og verdighet, men kan også bli brukt av andre ved visse anledninger, for eksempel som hodepynt båret av bruder i brylluper. Kroner er kjent fra langt tilbake og varierer i utformingen.

Jeg har alltid vært svak for kroner.
Et prinsessekompleks kanskje?
Jeg vet ikke,
Men jeg elsker å lage dem
nesten
uansett
materiale.

nærbilde av materialene
Det er ikke nødvendigvis gull og glitter som gjør susen.
Plast og gammelt godteripapir
kombinert med paljetter og silkeblomster
er storartet
på sin (min)
måte.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar