Velkommen.

Velkommen til min blogg. Her vil det handle om det som står mitt hjerte nærmest.
Skapende virksomhet i forskjellige materialer, thirdhand, gjenbruk, interiør, reiser og familie.

I follow my
heart.....

søndag 20. juni 2010

Laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang bloggestopp ble det.

Jeg har vært noen uker i Romania, det førte til bloggstopp. Jeg kunne ha lagt ut bilder derfra, innimellom, men var sjelden i nærheten av internett. 
I Romania skulle jeg blandt annet undersøke hvordan de i skolen underviser i Kunst og håndtverk samt hvordan de tar vare på sine håndtverkstradisjoner. Det innebar skolebesøk, samtaler med barn og unge jeg traff underveis og lengre privat opphold langt ute på landet hvor de lever som vi gjorde for 100 år siden på mange måter. Hest og kjerre, brønn i gården, naturalhusholdning og veldig hardt arbeid hele tiden.


Det å sitte med et håndarbeid, som ikke har noen nytteverdi lenger, blir der ren luksus. da må annet arbeid prioriteres.
Mammae, farmor i huset, gjorde som hun alltid har gjordt, spant og strikket. 
Hennes sokker er grove, det er sundt for blodomløpet nemlig.


1 kommentar:

  1. Fint at du er på plass i Bloglandia igjen! :)
    Fine bilder, jeg gleder meg til å se flere! God natt!

    SvarSlett